Konsumenternas förväntningar på snabbhet och relevans är högre än någonsin och framgångsrika varumärken når konsumenterna vid de avgörande ögonblicken ögonblicken då de vill få information, resa och köpa. Baserat på våra omfattande kunskaper om köpavsikt och sammanhang har vi utvecklat produkter som remarketinglistor för sökannonser (RLSA) och Kundmatchning, som hjälper dig att synas och vara relevant i just de ögonblicken. Vid SMX East i New York förra veckan presenterade jag de här nyheterna i mer detalj.

RLSA har blivit ännu bättre

Med remarketinglistor för sökannonser (RLSA) är det enkelt att nå kunder som redan är bekanta med ditt företag genom att anpassa dina sökannonser, bud och sökord baserat på deras tidigare aktivitet på din webbplats. I dag lanserar vi flera förbättringar av RLSA som ger dig större flexibilitet och bidrar till att ge dig ännu bättre resultat:

  • Nå dina kunder på olika typer av enheter. Om någon besöker din webbplats på sin laptop eller surfplatta kan du nå dem med fler relevanta annonser när de senare söker på sin telefon.
  • Behåll webbplatsbesökarna på listan i 540 dagar. På detta sätt blir det enklare för företag med säsongsbetonade produkter och sällanköpsprodukter att nå sina kunder.
  • Lägg till remarketinglistan på kampanjnivå senare i år, så går det snabbare och enklare att använda RLSA. Detta fungerar för Kundmatchning också.

Sedan vi lanserade RLSA har annonsörer som Intel, TransUnion och David Jones fått enastående resultat.

Kundmatchning levererar resultat, i synnerhet i kombination med RLSA

Kundmatchning hjälper dig att nå dina mest lönsamma kunder på Google Sök, YouTube och Gmail.
Vi har sett att annonsörer som använder Kundmatchning och RLSA i kombination får utmärkta resultat.

Vid SMX East presenterade jag det jag lärt mig från ett stort antal annonsörer som får goda resultat med de här nya produkterna. Butiken Wine Enthusiast, som säljer allt som handlar om vin, kombinerade RLSA med Kundmatchning och fick tre gånger högre avkastning på sin investering jämfört med kampanjer i söknätverket som enbart använder sökordsinriktning.


Demografi för sökannonser

Demografi för sökannonser (DFSA) har nyligen lanserats på global nivå för alla annonsörer. Med DFSA kan du justera dina bud för olika åldersgrupper och kön – eller utesluta dem – så att du når specifika kundgrupper, och du kan skapa rapporter över hur de påverkar dina kampanjer. Läs mer.

Anta att du har en klädbutik och att majoriteten av kunderna tillhör millenniegenerationen. DFSA kan hjälpa dig att nå den målgruppen mer effektivt. Du kan till exempel höja dina bud för personer i åldern
18 till 34 år så att du säljer mer till den lönsamma kundgruppen.

Genom att koppla samman den här typen av insikter med din sökstrategi kan du öka exponeringen för dina kunder och ge dem en så relevant annonsupplevelse som möjligt. Det här är några av alla annonsörer som har haft framgång med den här metoden:

American_Association_of_Retired_Persons_(logo).png

”DFSA var helt klart en produkt som vi ville använda tillsammans med våra största kampanjer. Sedan vi började anpassa buden till åldersgrupper har vi sett en ökning både vad gäller effektivitet och engagemang. Kunder som DFSA identifierar som över 45 år har visat 65 % högre CTR och 15 % lägre CPA.”

– Rene Rios, Director of Membership Development, AARP


SylvanBLUE copy.png

”Med DFSA kan vi fokusera vår marknadsföringsbudget på de målgrupper som är viktigast för oss. Genom att använda budmodifierare för kvinnor i åldern 25 till 44 år sänkte vi CPA med 25 % i våra kampanjer jämfört med vanliga kampanjer i söknätverket.”
– Ya-Yung Cheng, Sr. Director of Digital Marketing & CRM, Sylvan Learning


Skrivet av Jerry Dischler, Vice President of Product Management, AdWords


Postat av Anna Ekelund, Google Marketing Solutions